E-MAIL РОЗСИЛКА



Joomla Extensions powered by Joobi

КАЛЕНДАР НОВИН

Листопад 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

      Контакти НСПП: вул. Басейна, 1/2 А, м. Київ, 01004, тел. (044) 235 45 01, 235 44 43, e-mail www.nspp@nspp.gov.ua

 

Національна служба посередництва і примирення

 

Національна служба посередництва і примирення (НСПП) є постійно діючим державним органом, створеним Указом Президента України від 17.11.1998 № 1258/98, відповідно до Закону України "Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)" та РекомендаціїМіжнародної організації праці щодо добровільного примирення та арбітражу № 92 1951 року.

Довідково: аналогічні служби в країнах світу існують понад 100 років. Зокрема, Федеральна служба посередництва і примирення у Сполучених Штатах Америки працює з 1917 року, Консультаційна служба арбітражу та примирення у Великій Британії – з 1896 року, Національна служба посередництва у Швеції – з 1899 року.

 

НСПП створена за принципом аналогічних зарубіжних служб.

 

Голова Національної служби посередництва і примирення з 31.10.2006 (Указ Президента України від 31.10.2006 № 911/2006) по теперішній час – Окіс Олександр Ярославович. Державний службовець I-го рангу, кандидат наук з державного управління, заслужений працівник освіти України.

Про результати діяльності Служби Голова НСПП звітує Президентові України.

 

Також НСПП систематично інформує Офіс Президента України, Кабінет Міністрів України, Раду національної безпеки та оборони України, Міжнародну організацію праці та сторони соціального діалогу про стан соціально-трудових відносин в Україні, колективні трудові спори (конфлікти), страйки та акції соціального протесту.

НСПП має відділення в м. Києві та усіх областях України.

 

Основні завдання

   – сприяння взаємодії сторін соціально-трудових відносин у процесі врегулювання колективних трудових спорів (конфліктів), що виникли між ними;

   – прогнозування виникнення колективних трудових спорів (конфліктів) та сприяння своєчасному їх вирішенню;

   – здійснення посередництва і примирення під час вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);

   – забезпечення здійснення соціального діалогу, вироблення узгоджених пропозицій щодо розвитку соціально-економічних та трудових відносин в Україні;

   – здійснення заходів із запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів);

   – підвищення рівня правової культури учасників соціально-трудових відносин.

 

До компетенції належить:

   – здійснення реєстрації висунутих працівниками вимог та колективних трудових спорів (конфліктів);

   – аналіз вимог, виявлення та узагальнення причин колективних трудових спорів (конфліктів), підготовка пропозицій для їх усунення;

   – підготовка посередників та арбітрів, які спеціалізуються на вирішенні колективних трудових спорів (конфліктів);

   – формування списків арбітрів та посередників;

   – перевірка, в разі необхідності, повноважень представників сторін колективного трудового спору (конфлікту);

   – посередництво у вирішенні колективного трудового спору (конфлікту);

   – залучення до участі в примирних процедурах народних депутатів України, представників державної влади, органів місцевого самоврядування.

Також, відповідно до Закону України "Про соціальний діалог в Україні" від 11.01.2011 № 2862-VI на НСПП покладено функції щодо оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження репрезентативності суб'єктів сторін профспілок та організацій роботодавців на національному, галузевому та територіальному рівнях.