E-MAIL РОЗСИЛКА



Joomla Extensions powered by Joobi

      Контакти НСПП: вул. Басейна, 1/2 А, м. Київ, 01024, тел. (044) 235 45 01, 235 44 43, e-mail www.nspp@nspp.gov.ua

Yevchenko

 

Оксана Євченко, заступник начальника відділення – завідувач сектора правового забезпечення відділення НСПП у Миколаївській області 

   Загострення стану соціально-трудових відносин в період фінансово-економічної кризи, накопичення протестного потенціалу у трудових колективах, його перехід у відкрите протистояння між сторонами конфлікту майже завжди супроводжується емоційним стресом їх учасників, зростанням психологічної та соціальної напруги в трудових колективах, що значно ускладнює пошуки компромісних шляхів, здійснення посередництва під час врегулювання конфліктних ситуацій представниками НСПП та її позаштатними інституціями. Це ставить на порядок денний  пошуки нових оптимальних форм та методів роботи по налагодженню психологічного клімату під час здійснення примирних процедур, вироблення компромісних рішень та підвищення ефективності проведення переговорних процесів.

    З цією метою 25 березня 2010 року у відділенні НСПП в Миколаївській області відбулась нарада-семінар "Психологічний клімат колективу" з представниками позаштатних інституцій НСПП, особами, зарахованими до кадрового резерву на 2010 рік, працівниками відділення.

4     Старший викладач кафедри педагогічної та психологічної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ляхова Валентина Петрівна звернула особливу увагу присутніх на проблеми формування та налагодження психологічного клімату в трудовому колективі як передумови запобігання виникненню колективного трудового спору (конфлікту), ознайомила учасників семінару з інструментарієм підтримання морально-психологічного клімату.

    Найважливіші ознаки сприятливого психологічного клімату:

  • довіра;
  • висока вимогливість членів групи один до одного;
  • доброзичлива і ділова критика;
  • вільне висловлювання власної думки під час обговорення питань, що стосуються всього колективу;
  • відсутність тиску керівників на підлеглих і визнання за ними права приймати значимі для групи рішення;
  • достатня інформованість членів колективу про його задачі і стан справ при їх виконанні;
  • задоволеність приналежністю до колективу;
  • високий ступінь емоційного включення взаємодопомоги в ситуаціях, що викликають стан фрустрації у членів колективу;
  • прийняття на себе відповідальності за стан справ у групі кожним з його членів.

   Після заповнення та обробки психологічних тестів кожен з присутніх отримав індивідуальні поради та рекомендації щодо корекції стратегії та тактики власної поведінки під час здійснення професійної діяльності у сфері проведення переговорних процесів, оптимізації пошуків компромісних рішень.

  Підводячи підсумки, учасники семінару підкреслили необхідність продовження роботи по вдосконаленню психологічних компетенцій представників позаштатних інституцій НСПП, адже усунення чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин передбачає врегулювання як економічних, так і психологічних проблем.