E-MAIL РОЗСИЛКА



Joomla Extensions powered by Joobi

КАЛЕНДАР НОВИН

Травень 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

     Нова модель вирішення трудових спорів в Україні      Контакти НСПП: вул. Басейна, 1/2 А, м. Київ, 01004, тел. (044) 235 45 01, 235 44 43, e-mail www.nspp@nspp.gov.ua

 

О. Стефанський, головний спеціаліст відділення НСПП в Тернопільській області

 

Виконуючи основне завдання, визначене Законом України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)», відділення НСПП (далі – Відділення) упродовж 2017 року здійснювало вивчення стану соціально-трудових відносин (далі – СТВ) на підприємствах, в установах та організаціях області (далі – підприємства), сприяло взаємодії сторін СТВ під час вирішення колективних трудових спорів (конфліктів) (далі – КТС(К)), здійснювало заходи щодо запобігання виникненню КТС(К), сприяло вирішенню КТС(К), підвищувало рівень правової культури сторін соціального діалогу.

Упродовж 2017 року Відділенням здійснювались заходи по врегулюванню 28 випадків дестабілізації стану СТВ та усуненню 31 чинника дестабілізації на 79 підприємствах області із загальною кількістю штатних працівників 7590 осіб.

Зокрема, на територіальному рівні – в 52 закладах освіти, які входять до Зборівської районної організації профспілки працівників освіти і науки України. На виробничому рівні – в 21 закладі охорони здоров'я та по 1 в закладах освіти; а також на підприємствах з виробництва харчових продуктів, напоїв і тютюнових виробів; виробництва електричного устаткування; авіаційного транспорту; виготовлення виробів з деревини, виробництво паперу та поліграфічна діяльність; державного управління й оборони; обов'язкового соціального страхування.

Відповідно до Положення про порядок здійснення НСПП заходів щодо запобігання виникненню колективних трудових спорів (конфліктів), затвердженого наказом НСПП від 27.03.2009 № 16 Відділенням розроблялись та виконувались плани заходів щодо здійснення запобігання виникненню КТС(К), направлялись листи керівникам підприємств з рекомендаціями Відділення щодо усунення чинників дестабілізації, а також з метою обговорення і вирішення проблемних та спірних питань проведено 100 узгоджувальних зустрічей із сторонами соціального діалогу.

У результаті здійснених заходів Відділенням упродовж 2017 року врегульовано 22 випадки дестабілізації стану СТВ на 73 підприємствах області, а 2 – стали предметом виникнення КТС(К). Основними факторами, що призводили до ускладнення стану СТВ на підприємствах області були: невиконання вимог чинного законодавства про працю та умов колективного договору, угоди, або окремих їх положень.

Станом на 01.01.2018 на обліку Відділення залишається неврегульованим стан СТВ на 4 підприємствах області з 4 чинниками дестабілізації.

У 2017 році Відділення сприяло вирішенню 5 КТС(К) на виробничому рівні, в яких найманими працівниками було висунуто 9 вимог. Загалом взято участь в 11 засіданнях примирних комісій та проведено 53 узгоджувальні зустрічі зі сторонами КТС(К). Завдяки проведеним примирним процедурам вирішено 2 КТС(К) та задоволено 4 вимоги найманих працівників. Станом на 01.01.2018 Відділення сприяє вирішенню 3 КТС(К) з 5 вимогами найманих працівників.

Крім того, Відділенням здійснювались заходи щодо забезпечення реалізації Закону України "Про соціальний діалог в Україні". Упродовж 2017 року відбулося 6 засідань комісії Відділення з проведення оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження репрезентативності суб’єктів сторін профспілок і організацій роботодавців на територіальному рівні. За результатами висновків комісії прийнято рішення про підтвердження репрезентативності 6 суб’єктів сторін соціального діалогу.

Також упродовж зазначеного періоду, з метою підвищення рівня правової культури, здійснювалось інформування громадськості про діяльність Відділення. Зокрема, на сайтах Відділення та сторін соціального діалогу опубліковано 52 публікації, взято участь у роботі 20 навчально-практичних семінарів та круглих столів. Спеціалістами Відділення розроблялись методичні рекомендації щодо здійснення моніторингу стану СТВ на підприємствах області для інформаційно-консультаційних центрів НСПП.

Також особлива увага працівників Відділення приділяється розгляду звернень громадян, у 2017 році до Відділення поступило 139 звернень від сторін КТС(К), керівників підприємств, установ, організацій, профспілкових органів, організацій роботодавців, представників органів влади та громадян.

Відділення у взаємодії з місцевими органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, профспілками та роботодавцями, і надалі здійснюватиме заходи щодо сприяння зменшенню соціальної напруги в суспільстві, стабілізації та поліпшення стану СТВ, запобігання виникненню КТС(К) та своєчасного їх вирішення.